De verbindingen tussen popmuziek en geloof: Spreker Frits Spits. Woensdag 10 mei 19.30 – 21.30 uur, Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren

Hoe is popmuziek dikwijls geworteld in het geloof, welke verbindingen zijn er te leggen en te vinden tussen popmuziek en geloof? Als geen ander kan Frits Ritmeester (beter bekend als Frits Spits) daar boeiend over vertellen. In zijn studententijd was Frits discjockey. Na zijn doctoraal Nederlands behaald te hebben, ging hij voor de radio werken. Zijn meest bekende programma was de Avondspits maar ook een programma als Tijd voor Twee. Vanaf 2014 doet Frits geen muziekprogramma’s meer en presenteert hij alleen nog de Taalstaat op NPO Radio 1.

Frits Spits heeft in 2008 zijn eerste boek Zestig Strepen laten verschijnen en is nu drukdoende met zijn tweede boek. Als zeer gerespecteerde inwoner van Laren wil hij graag op 10 mei 2017 in de Johanneskerk met u over de verbinding tussen popmuziek en geloof praten.

Drs. F. Ritmeester (1948) studeerde economie en Nederlands. Hij was enkele jaren docent en daarna radio-dj Frits Spits.