Geert Jan Blanken: Kiekegaard in gewone taal. Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren Woensdag 16 februari 2022 19.30 – 21.00 uur

Wat is een zinvol leven volgens de filosoof Søren Kierkegaard?
Geen andere filosoof heeft zoveel over het concrete, dagelijkse bestaan geschreven als de Deense filosoof Søren Kierkegaard (1813-1855). Hij heeft vele lezers eeuwenlang weten te verbazen met zijn scherpe inzichten. Het overkoepelende thema in Kierkegaards werk én leven was ‘jezelf worden’, een proces dat zich niet voltrekt met piekervaringen en rustmomenten, maar in de realiteit van alledag. Geloven betekent voor Kierkegaard: in vertrouwen het leven omarmen zoals dat zich aandient.

Kierkegaard-kenner Geert Jan Blanken neemt ons mee in het gedachtegoed van deze opmerkelijke Deense denker.

Geert Jan Blanken studeerde wijsgerig-historische pedagogiek aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij was werkzaam in het universitair- en HBO-onderwijs, het kerkelijk jeugdwerk en als communicatietrainer/adviseur. De laatste jaren werkte hij als eindredacteur televisie bij de Evangelische Omroep. Zijn belangstelling gaat vooral uit naar de psychologische aspecten van het christelijk geloof.
In 2012 publiceerde hij Kierkegaard. Een inleiding in zijn leven en werk bij uitgeverij Ambo|Anthos en recent verscheen Kierkegaard in gewone taal bij KokBoekencentrum.

De Coronaregels voor culturele activiteiten zijn van toepassing. Bij binnenkomst wordt er naar een QR-code of bewijs van vaccinatie gevraagd.

Datum: woensdag 16 februari 2022
Tijd: 19.30 – 21.00 uur