Kerkcafé met Jan Greven over: De journalistiek onder druk: Wat is er de laatste tien jaar met de waarheid gebeurd? Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum. Donderdag 30 maart 2023, 20.00 uur

Jan Greven

Jan Greven: De journalistiek onder druk. Wat is er de laatste tien jaar met de waarheid gebeurd?

Wat is er sinds de intrede van het internet in de media met de waarheid gebeurd?

De betrouwbaarheid van oprechte journalistieke waarheidsvinding lijkt onder vuur te liggen. Met een onbeperkt aantal open bronnen ziet de burger door de bomen het bos niet meer. Iedereen vindt zo zijn of haar eigen beleving van de waarheid, akkoord. Maar hoe voorkomen we een ongeremd relativisme waarbij in het donker alle katjes even grauw zijn? Cynisme verbonden aan het wantrouwen van iedere onafhankelijke journalistiek zal de democratie ondergraven. Of hebben de burgers een punt, en is er soms sprake van onvolledige of eenzijdige berichtgeving.

Drs. Jan Greven is journalist, publicist en theoloog. Hij is o.a. hoofdredacteur van Trouw en directeur van de Ikon geweest.

Donderdag 30 maart 2023, 20 uur

Dorpskerk in Blaricum

Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.

U bent van harte welkom.