Kerkcafé met Rob de Lange over migratie zonder migratiebeleid. Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum Dinsdag 25 april 2023, 20.00 uur

Rob de Lange

Rob de Lange over migratie zonder migratiebeleid

Nederland kent vele crises tegelijkertijd. Veel van de problemen raken op de een of andere manier aan migratie, maar dit onderwerp wordt nog steeds in het politieke en publieke debat vermeden. Al snel vliegen de beschuldigingen over een weer: van allochtonenknuffelaar tot xenofobie. De angst om migratie beleidsmatig bespreekbaar te maken leidt er tevens toe dat we geen keuze durven maken over welk soort migranten we in Nederland op de langere termijn nodig denken te hebben én hoe groot we de spankracht van de samenleving inschatten bij het opnemen van grote groepen nieuwkomers.

Rob de Lange was eindredacteur en onderzoeksjournalist bij Nova, de voorloper van Nieuwsuur, redacteur bij Vrij Nederland en hoofdredacteur bij Buitenhof. Nu werkt hij als algemeen verslaggever voor het Financieel Dagblad.

Dinsdag 25 april 2023, 20 uur

Dorpskerk in Blaricum

Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.

U bent van harte welkom.