Kerstconcert Goylants Kamerkoor in de Sint Vituskerk, Kerklaan 17, Blaricum. Vrijdag 21 december 2018 20.15 uur

Kerstconcert  ‘Christmas Day’
Kerstmuziek uit middeleeuwen, renaissance én uit onze tijd

Het Goylants Kamerkoor, olv Bas Halsema, geeft op vrijdag 21 december om 20.15 uur in de Blaricumse Sint Vituskerk een kerstconcert.

Het eerste deel van het concert bestaat uit kerstmuziek uit middeleeuwen en renaissance, het tweede is gewijd aan de echte Engelse carols. Een paar typische voorbeelden: het vroegmiddeleeuwse There is no rose of such virtue, het wat bekendere In the bleak midwinter in een bewerking van Robert Walker, en een hedendaagse carol zoals What sweeter music, gecomponeerd in 1968 door Richard Rodney Bennett.

Het concert wordt besloten met ‘Christmas Day’ van Gustav Holst, bij velen bekend van de orkestsuite ‘The Planets’. Christmas Day is een ‘Choral Fantasy on Old Carols’ – een medley van bekende Engelse carols voor koor en orkest. Dirk van der Niet schreef een versie van dit stuk voor orgel, trompetten en pauken.

De vocale muziek wordt hier en daar afgewisseld met instrumentale intermezzo’s in diverse samenstelling.

Met medewerking van Richard Vos, orgel, Wouter Jongeling, trompet, Ron Wasman, trompet en Alette Bos, pauken

Toegang vrij, collecte bij de uitgang