De dokter en God. Dinsdag 2 februari 2016 om 19.30 uur in de Johanneskerk, Naarderstraat, Laren

De Docter

De dokter en God

‘God en het levenseinde’ en ‘Is de dokter God geworden?’ zijn niet zomaar een paar thema’s. Was het tot een aantal decennia geleden nog gewoon dat we ons levenseinde door de natuur / door God lieten bepalen, nu zien westeeds vaker dat wij de regie over onze overgang van leven naar de dood zelf ter hand willen nemen. Daartoe doen we vaak een beroep op de dokter. Uitzichtloze ziekten, ondraaglijk lijden, levensmoeheid kunnen allemaal redenen zijn om niet lijdzaam af te wachten tot de natuur (lees ook God) ingrijpt, maar zelf ons aardse afscheid te regelen. Vaak wordt dan een dokter te hulp geroepen om het aardse leven af te sluiten.

Over deze thema’s wil Bert Keizer – columnist in dagblad Trouw, arts / filosoof en praktiserend verpleeghuisarts – met ons van gedachten wisselen. Hij heeft veel over dit onderwerp geschreven, bijvoorbeeld Tumult bij de uitgang

Datum dinsdag 2 februari 2016
Tijd 19.30 – 21.30 uur