Job de Bruijn over: Waar blijft de ziel? Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren. Dinsdag 12 oktober 2021 19.30 – 21.00 uur

Zevenhonderd jaar geleden overleed Dante Alighieri (1265 – 1321). Hij schreef een fascinerend en invloedrijk gedicht: ‘La Divina Comedia’.

Daarin brengt hij een bezoek aan het hiernamaals. Hij ziet de hel, de louteringsberg en de hemel. Hij ziet de kwellingen en hoort de prachtigste gezangen.

Wij leven zevenhonderd jaar later. Veel van die oude middeleeuwse voorstellingen zijn we kwijtgeraakt. Voor sommigen staat een punt bij de dood. Anderen plaatsen daar vraagtekens. En weer anderen kunnen met vertrouwen zeggen: laat maar komen wat er komt.
Maar zeker weten doen we niets. Of toch?

Een avond over Dante, anderen en over onszelf. Over leven hier en leven hierna.

De avond wordt gehouden in de Johanneskerk. Bij binnenkomst is er koffie of thee en bij de afsluiting een glas. De toegang is gratis maar een bijdrage wordt zeer op prijs gesteld!

De Coronaregels voor culturele activiteiten zijn van toepassing.

Voor deze activiteit geldt: wilt u zeker zijn van een plaats, dan kunt u zich opgeven bij yttastulp@gmail.com

De avond is ook te volgen en terug te kijken via Kerkomroep en YouTube

Datum: dinsdag 12 oktober
Tijd: 19.30 – 21.00 uur