Kerkcafé: een avond met prof. dr. Afshin Ellian. Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum. Donderdag 19 september 2019 20.00 uur

Afshin Ellian

Donderdag 19 september: Een avond met prof. dr. Afshin Ellian

Velen onder ons zien met lede ogen de veranderende wereld zo om ons heen. In deze onrustige tijden baart met name de rol van de islam in Europa velen zorgen. Veel vragen zijn er bijvoorbeeld over de onrust die ontstaan is nu weliswaar ISIS “verslagen” is, maar de geest mogelijk toch wijdverbreid binnen de moslimgelovigen aanwezig is.

Wat te doen met de terugkerende strijders, hun vrouwen en hun kinderen.

Hoe gaan we in Nederland om met het onderwijs, nu ook daar de invloed vanuit de fundamentalistische hoek sterk toeneemt. De vrije schoolkeuze is een recht, maar past dat nog wel in deze tijd?

Hoe kijken we naar Israël? De kritiek op dat land wordt nu door veel deskundigen geduid als antisemitisme. Dit laatste neemt schrikbarend toe, zowel bij links als uiterst rechts.

Prof. Ellian is rechtsgeleerde, filosoof en dichter. Zijn expertises zijn internationaal publiekrecht en rechtsfilosofie.

In zijn bijdragen aan Elsevier geeft hij blijk van een grote betrokkenheid bij deze thema’s. Zijn kennis van zaken is indrukwekkend. Kortom, we kunnen rekenen op een boeiende voordracht en discussie.

De avond begint om 20.00 uur in de Dorpskerk in Blaricum.
Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.