Kerkcafé met Tony van der Togt: Achtergrond oorlog Oekraïne. Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum. Donderdag 15 december 2022, 20.00 uur

Tony van der Togt

Achtergrond oorlog Oekraïne

Na zijn studie hedendaagse geschiedenis in Amsterdam (Vrije Universiteit) en Nijmegen had Tony van der Togt een lange carrière als Nederlands diplomaat, waarbij hij zich bezighield met Oost-Europa en Centraal-Azië, zowel in Den Haag als in Moskou, Almaty en als Nederlands consul-generaal in Sint-Petersburg.
In 2013 trad hij op als Nederlands coördinator van het bilaterale jaar Nederland-Rusland.
Van der Togt heeft veel gepubliceerd over de betrekkingen tussen de EU en Rusland, het Oostelijk Partnerschap van de EU, de Nederlands-Russische bilaterale betrekkingen en de Euraziatische Economische Unie. Hij nam ook deel aan een aantal dialoogplatforms met Russische en andere internationale deskundigen, onder meer in het kader van het deskundigennetwerk EU-Rusland, de Dialoog van Minsk en het Initiatief voor coöperatieve veiligheid.

Op deze kerkcafé avond zal Tony van der Togt ingaan op de achtergrond van deze oorlog, gezien vanuit Russisch perspectief. Met name ook de al jaren durende desinformatie vanuit Rusland hier in het westen.

Tony van der Togt is Senior Research Fellow bij het Clingendael Russia and Eastern Europe Centre in Den Haag.

U bent van harte welkom. Neem gerust iemand mee!

De avond begint om 20.00 uur in de Dorpskerk in Blaricum.
Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.