Korenfestival Laren 2017 op zondag 11 juni in de Sint Jansbasiliek

Op zondag 11 juni is Laren weer in de ban van klassieke koormuziek. Voor de 7e keer organiseert de Stichting Koormuziek Laren een feestelijke Korendag in de Sint Jansbasiliek.
Het begint om 10 uur met een H. Mis gezongen door het Gregoriaans Koor Utrecht o.l.v. Anthony Zielhorst. Tijdens deze Mis wordt de Missa Ultima (laatste mis) van Herman Strategier uitgevoerd die speciaal voor het koor is gecomponeerd.

Het Zondagmiddagconcert begint om 14.30 uur. Conform de doelstelling van de Stichting zingen kinderen en volwassenen samen klassieke koormuziek. Dit jaar krijgt de Engelse koormuziek speciale aandacht. De volgende koren treden op:

Utrechts Kinderkoor o.l.v. Thea Bakker
Kamerkoor ‘Revoce’o.l.v. Sophie Fetokaki
Jongenskoor Dalfsen o.l.v. Henk Ophoff

Piano en orgel worden bespeeld door Bas Groenewoud
Presentator is Michel Stoeltie.

Kerkgangers en concertbezoekers zijn van harte welkom. Het concert is gratis toegankelijk. Er is wel een deurcollecte.