Korenfestival Laren 2018 op zondag 17 juni in de Sint Jansbasiliek

Op zondag 17 juni is er voor de achtste keer een sprankelend Korenfestival in de Sint Jansbasiliek in Laren. Op deze dag is er speciale aandacht voor klassieke koormuziek. De mooiste composities van bekende en minder bekende componisten worden uitgevoerd door o.a. Voces Cyriaci uit Hoorn (tijdens de Mis en concert) en Vocalise uit Ede (alleen concert). Ook de vrouwenschola Hildegard  (van het Vocaal Theologen Ensemble) treedt op (concert).  Bas Groenewoud speelt piano en orgel.

Organisator is de Stichting Koormuziek Laren, die zich ten doel stelt de klassieke koormuziek te promoten, zoals die vroeger vaak in de kerk te horen was. Inmiddels zijn er vele top koren uit Nederland, Duitsland en België komen zingen tijdens het Korenfestival. Vaak waren er koren met kinderen.

In 2014  is door organist en componist Wouter van Belle speciaal voor het Larense Korenfestival een hymne gecomponeerd (Hymn to St. John).  Dit stuk wordt elk jaar uitgevoerd door één van de koren. Deze keer is de eer aan Voces Cyriaci.

Kerkgangers en concertbezoekers zijn van harte welkom. De toegang is gratis met na afloop een deurcollecte.

Zondag 17 juni 2018
10.00 Feestelijk gezongen H. Mis