Liedrecital op zondag 12 maart 2017 om 16.00 uur in de Dorpskerk, Torenlaan Blaricum

Alice van de Geest

Op zondag 12 maart geven de sopraan Alice van de Geest (Spakenburg) en pianist Peter den Ouden (Huizen) in de reeks zondagmiddagconcerten een liedrecital in de fraaie en intieme Dorpskerk te Blaricum.

Aanvang: 16.00 uur, toegang: vrij (collecte na afloop)

De sopraan Alice van de Geest heeft klassieke zang gestudeerd aan het Conservatorium te Zwolle en volgde lessen bij Annett Andriessen, Charles van Tassel, Cora Canne Meijer, Wout Oosterkamp, Charlotte Margiono en Lucia Meeuwsen. Zij is regelmatig te horen als soliste bij diverse koren en in diverse vocale ensembles als Cappella Isalana en het Bachkoor Holland en werkte met dirigenten als Jos van Veldhoven, Gustav Leonard, Marcus Creed, Peter Dijkstra, Klaas Stok en Gijs Leenaars. Haar repertoire omvat vele stijlperiodes van barok tot hedendaagse muziek. Daarnaast is zij in Spakenburg een bekend zangpedagoge.

Peter den Ouden

Peter den Ouden studeerde orgel, piano, koordirectie, kerkmuziek en schoolmuziek. Hij werkte vele jaren als freelance musicus, cantor-organist en docent muziek voordat hij van 1985 tot 2006 verbonden was aan de conservatoria te Hilversum en Amsterdam als docent methodiek/didactiek en bijvak koordirectie. Daarnaast speelde en dirigeerde hij vele concerten in Europa en daarbuiten.
Gedurende zijn carrière als dirigent leidde Peter den Ouden diverse gemengde koren en oratoriumverenigingen met als hoogtepunt het dirigeren van Verdi’s Requiem in het Concertgebouw te Amsterdam. Thans is hij nog werkzaam als cantor-organist aan de Willibrordkerk te Nederhorst den Berg en als organist van de Dorpskerk te Blaricum.

Het programma van dit concert bestaat uit bekende en onbekende liederen van Franz Schubert, Claude Debussy en Gabriel Fauré. Als intermezzo’s klinken pianocomposities van Robert Schumann, Claude Debussy en Maurice Ravel.