Op zoek naar zingeving. Claartje Kruijff – de nieuwe Theoloog des Vaderlands – op woensdag 11 oktober 2017 om 19.30 uur in de Johanneskerk, Naarderstraat, Laren

Op zoek naar zingeving

Jarenlang was Claartje Kruijff werkzaam als consultant in Londen en Amsterdam, tot ze zich realiseerde dat ze geen antwoorden vond op de grote levensvragen, die ze zich stelde en dat ze te weinig verbinding ervoer met andere mensen.

Hoewel ze uit een areligieus gezin komt, besloot ze theologie te gaan studeren. Ze maakte van de eeuwige zoektocht naar de zin van het leven haar beroep. Als predikant, maar ook als gesprekspartner buiten de kerk, probeert ze mensen op weg te helpen in al hun momenten van vreugde en verdriet door te zoeken naar het antwoord op de vraag: hoe vind je betekenis in je leven?

In 2016 schreef ze het boek Leegte achter de dingen; mijn zoektocht naar een betekenisvol leven.

Claartje Kruijff studeerde psychologie in Leiden. Ze was organisatiepsycholoog in de Londense City en is nu theoloog en predikant in de Dominicuskerk in Amsterdam. Ze woont in Laren, samen met haar man en drie dochters.

Datum woensdag 11 oktober 2017
Tijd 19.30 – 21.30 uur