‘Rebible’ Lezing door Inez van Oord in de Ontmoetingskerk, Kerklaan, Laren. Woensdag 14 februari 2018 19.30 uur

Inez en Jos van Oord

Inez van Oord heeft de Bijbel herontdekt. Zij zal op 14 februari in de Johanneskerk een toelichting geven op haar boek ‘Rebible’. Zij doet dat samen met haar broer Jos, die theoloog is en interim-predikant in Baarn.

‘Hoe komt het dat wij Boeddha omarmen als een teddybeer en de Bijbel links laten liggen?’ Die vraag nestelde zich in de gedachten van Inez van Oord. ‘Kunnen wij nog iets met die bijna vergeten verhalen die wij ons nog vaag herinneren uit onze jeugd?’ vroeg zij zich af en ging op zoek naar een nieuwe manier om de Bijbel te lezen. Zij kreeg daarbij hulp van haar broer Jos.  Het resultaat is haar vorig jaar in december verschenen boek ‘Rebible – ontdekking van vergeten verhalen’.

De Boeddha dame, zoals Inez genoemd wordt door haar vele verhalen in Happinez over deze religieuze stroming, ging samen met haar broer op zoek. Zij reisden onder andere Mozes letterlijk achterna en beklommen zelfs de berg de Sinaï om als het maar even kon, hetzelfde te kunnen voelen wat Mozes had ervaren.

Jezus liep over water, Eva at een appel, Mozes ging de berg op: veel mensen herinneren zich deze verhalen wel. Wonderlijke verhalen, moeilijk te begrijpen, iets van vroeger. Maar de verhalen horen bij onze geboortegrond. Is er een nieuwe manier om de Bijbel te lezen, naar deze verhalen te luisteren, zodat ze weer gaan spreken?

In Rebible krijgen de oeroude verhalen een nieuwe betekenis. Inspirerend voor iedereen die zich afvraagt of hij daaraan in deze tijd nog wat heeft. In hun lezing proberen Inez en Jos daarop een antwoord te geven.

Datum: woensdag 14 februari 2018
Tijd: 19.30 – 21.30 uur
Plaats: Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren
Inleiders: Inez en Jos van Oord

Bij binnenkomst koffie of thee en bij de afsluiting, een glas wijn.
De toegang is gratis maar een bijdrage wordt zeer op prijs gesteld!
Het belooft opnieuw een boeiende avond te worden!

Omdat er veel belangstelling wordt verwacht, wordt u verzocht zich vóór 10 februari a.s. aan te melden via yttastulp@casema.nl
Wie zich niet heeft aangemeld kunnen we bij een volle kerk helaas niet toelaten.