Uitvoering van ‘The Passion’ van Adrian Snell in de Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren. Palmzondag 14 april 2019. Eerste uitvoering: 16.30 – 17.30 uur, tweede uitvoering: 18.30 – 19.30 uur

Adrian Snell

MUZIEKPROJECT THE PASSION VAN ADRIAN SNELL

Op Palmzondag 14 april a.s. worden er in de Ontmoetingskerk in Laren twee uitvoeringen gegeven van ‘The Passion’, de poppassie van de Engelse componist Adrian Snell (1954).

Snell schreef dit werk voor koor, solisten, een begeleidingsband en een verteller.

Job de Bruijn, die de algehele leiding heeft, schreef over deze Passion: “The Passion is een indrukwekkende bewerking van het verhaal van lijden en opstanding van Jezus. Adrian Snell maakte in de jaren zeventig prachtige popachtige en melodieuze muziek. Een verteller leidt met enkele regels elk onderdeel in. Dan klinkt het verhaal, vanaf de intocht met het Hosanna, de overlevering en de kruisiging tot en met de opstanding. Aan het eind wordt Jesus alive en Peace be with you gezongen”.

The Passion duurt ongeveer een uur. Geschikt voor jong en oud dus.

De cast van de Passion

Verteller: Edward van Aardenne

Zangers:
Lodewijk de Vries                              Jezus
Hedwig van Rossum                         Maria
Brigit Smet en Anne-Marie Blink   Maria Magdalena
Giddy Wickenhagen                         Judas
David van Eeghen                             Pilatus
Karel Hagen                                       Petrus

Koor

Instrumentale begeleiding:
Mirjam de Bruijn, vleugel