Vrijdag 12 december 2015 om 20.00 uur Sint Vituskerk, Blaricum. Kerstconcert door het Goylants Kamerkoor

Goylants Kamerkoor

Het Goylants Kamerkoor geeft een kerstconcert in de Blaricumse St. Vituskerk op zaterdag 12 december om 20.00 uur. Het thema is ‘Kerst door de Eeuwen’.

Het koor voert ons, met afwisselend a capella-werken en liederen met soms geraffineerde orgelbegeleiding, van de Middeleeuwen, via barok en romantiek, naar de 20e eeuw. Daarbij komen componisten als Thomas Tallis, Bach en Saint Saëns aan bod, en uit onze eigen tijd de onlangs overleden David Willcocks, die het Carol-zingen in Engeland een enorme impuls heeft gegeven. Het concert opent met zijn O come all ye faithful, waarbij we het publiek graag uitnodigen tot meezingen.

De beide organisten, Bas Groenewoud en Richard Vos, zorgen ook voor enkele orgelintermezzo’s

De toegang voor dit concert is vrij, aan de uitgang is er een collecte ter bestrijding van de onkosten.