Zondagmiddagconcert in de Dorpskerk te Blaricum op 13 november om 16.00 uur

annemiek-helmink-en-giny-busch
Annemiek Helmink en Giny Busch

Op zondag 13 november 2016 geven de violisten Annemiek Helmink en Giny Busch samen met pianist Peter den Ouden een concert in de serie zondagmiddagconcerten in de sfeervolle Dorpskerk aan de Torenlaan te Blaricum.

Annemiek Helmink begon op 5-jarige leeftijd met vioolspelen. Op haar 16e ging ze studeren bij Frits Knol aan het conservatorium in Utrecht. Na diens overlijden voltooide zij haar vioolstudie bij Jan Nicolai aan het Amsterdams Conservatorium. Zij gaf 25 jaar les als muziekschooldocente, daarnaast 12 jaar op het conservatorium als docente methodiek en bijvak viool.

Giny Busch begon als jongste telg van een bekende strijkersfamilie als 8-jarige bij Piet Maclaine Pont die haar meenam naar het conservatorium in Hilversum waar zij haar studie voltooide in 1978. Zij deed orkestervaring op in het voormalig Promenadeorkest. Lange tijd was zij concertmeester van het Naardens Kamerorkest. Tegenwoordig verlenen beide violistes regelmatig hun medewerking aan de concerten van het Goois Symfonieorkest

Peter den Ouden is als organist, pianist en koordirigent geen onbekende in de regio en is tevens initiator van deze serie concerten in de Dorpskerk.

Het programma van dit concert bestaat uit werken voor 2 violen en piano van Vivaldi, Mozart en Shostakovich.
Peter den Ouden speelt als intermezzi composities van Bach en Haydn.

Aanvang: 16.00 uur, toegang: vrij (collecte na afloop)