Casper van Dorp & Bente de Leede: Dominee en koopman. Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren. Dinsdag 19 september 2023 19.30 – 21.00 uur

Casper van Dorp & Bente de Leede: Dominee en koopman.

In de koloniale periode gingen (slaven)handel en het verspreiden van het christendom hand in hand. De Nederlanders overzee waren niet alleen koopman, maar ook dominee.

Theoloog Casper van Dorp en historicus Bente de Leede nemen ons op dinsdag 19 september mee in (persoonlijke) verhalen uit de koloniale kerkgeschiedenis.
Casper van Dorp werkte als predikant op Sri Lanka in een van de voormalige koloniekerken. Bente de Leede is promovendus aan de Universiteit Leiden en onderzoekt de verhouding tussen bevolking, VOC en kerk in 18e-eeuws Sri Lanka.

Dinsdag 19 september 2023, 19.30 – 21.00 uur
Plaats: Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren

Bij binnenkomst koffie of thee en bij de afsluiting een glas wijn. De toegang is gratis maar een bijdrage wordt zeer op prijs gesteld!