Concert in de Dorpskerk, aan de Torenlaan in Blaricum, op zondag 4 oktober 2015 om 16.00 uur

HKV Singers

Op zondag 4 oktober om 16.00 uur geven de HKC Singers uit Celje (Slovenië), samen met onze organist Peter den Ouden een concert in onze sfeervolle Dorpskerk.

De HKC Singers o.l.v. Gregor Deleja is een vocaal mannensextet, dat opereert vanuit het ‘Huis van de Cultuur’ in Celje. Dit ‘Huis van de Cultuur’ is één van de toonaangevende productiebureaus in Celje en omgeving. Deze vocale groep is opgericht in 2012 met het doel op verfijnde wijze muziek uit de renaissance t/m de 20ste eeuw en Sloveense volksmuziek te presenteren.

Sinds hun ontstaan heeft de groep aan verscheidene producties meegewerkt en buitenlandse tournees gemaakt.
Het programma dat de HKC Singers tijdens hun Nederlandse tournee presenteren bestaat uit werken van o.a. Gallus, Palestrina, Mendelssohn, Grieg, Gounod, spirituals en natuurlijk Sloveense volksliederen.

Het programma wordt afgewisseld met enige orgelsolo’s door Peter den Ouden.

Gezien de hoge koorcultuur in Slovenië en het interessante programma beloofd dit een bijzonder concert te worden.

De toegang tot dit concert is vrij. Aan de uitgang wordt er echter wel een financiële bijdrage van u gevraagd om de onkosten te bestrijden.