Fred Boot en Edwin de Vries over de waarheid van Soldaat van Oranje: een kijkje achter de schermen van de musical. Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren. Zondag 31 maart 2019 van 19.30 – 21.30 uur

Fred Boot
Edwin de Vries

De musical Soldaat van Oranje heeft alle records gebroken. Het is in Nederland de langst lopende musical ooit, met de meeste bezoekers. Velen van hen keerden – onder de indruk geraakt – meerdere malen terug.

Edwin de Vries schreef het script gebaseerd op het levensverhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema, Soldaat van Oranje. Fred Boot produceerde deze musical. Meerdere malen vertelde hij dat deze musical meer dan zomaar een musical is. Het verhaal heeft iets wezenlijks te zeggen. Het verhaal vertelt wat jongeren en ouderen niet mogen vergeten. Het bevat waarheid die niet verloren mag gaan.

Fred Boot en Edwin de Vries komen samen vertellen over de achtergronden van deze bijzondere productie. Ze nemen beelden mee van de musical, van het vele werk voor en achter de schermen. Ze zullen beiden geïnterviewd worden. Voor de aanwezigen is er alle ruimte om met hen in gesprek te gaan.

Datum: zondag 31 maart 2019
Tijd: 19.30 – 21.30 uur