GEANNULEERD! Geloven op de tast. Een avond over Tomáš Halík. Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren. Dinsdag 17 maart 2020 19.30 – 21.30 uur

GEANNULEERD !!

Geloven op de tast

Een avond over Tomáš Halík

Hij schreef het ene boek na het andere: de Tsjechi­sche priester Tomáš Halík. Inmiddels geldt deze theoloog, filosoof en psycholoog als één van de meest toonaangevende denkers van deze tijd. Opgegroeid in een communistisch en atheïstisch land ontdekte hij de waarde van geloven. Hij schreef zijn boeken voor mensen in zijn omgeving, die vaak volkomen vreemd staan ten opzichte van kerk en geloven. Halík zoekt de dialoog.
Hij heeft een open houding en hij geeft geen pas­klare antwoorden. Tegelijkertijd is hij er van over­tuigd dat ook in onze tijd geloven van betekenis kan zijn.

Halík schrijft over Zacheüs, de man in de vijgen­boom. Die is wel nieuwsgierig, maar voelt toch ook de afstand. Een ander boek: Raak de wonden aan stelt Thomas centraal, de leerling met zijn geloof en onge­loof. De leerling die ontdekt dat ook en misschien juist het beschadigde leven je dichter bij God kan brengen.

Samen met de Duitse monnik Anselm Grün schreef Halík Geloven op de tast.

Een avond over iemand die echt iets te vertellen heeft! Een avond voor wie er naar zoekt om Bijbelverhalen te combineren met een open houding; open ten aanzien van deze wereld en deze tijd.

Datum dinsdag 17 maart 2020
Tijd 19.30 – 21.30 uur