Help! ik ben model. De echte werkelijkheid van een fotomodel. Gesprek met topmodel Tanja Kok Johanneskerk, Naarderstraat 5, Laren Dinsdag 11 februari 2020 19.30 – 21.30 uur

Tanja Kok

Help! Ik ben model

Wie weten er beter hoe het is in de échte wereld van mode, fotografen, ontwerpers, stylisten en visagisten dan de modellen zelf? Tanja Kok, inter­nationaal ontdekt als model op haar 24e, neemt je mee van achter de schermen naar vóór de ca­mera en óp de catwalk.

Voor het boek Help! Ik ben model interviewde Tanja tallo­ze insiders die een kijkje geven in hun leven en eerlijk hun verhaal vertellen. Daaruit blijkt dat de modewereld duidelijk aan het veranderen is en ontwerpers en agentschappen gelukkig ook steeds meer rekening houden met diversiteit. Deze interviews worden afgewisseld met twaalf verhalen over het spannende, maar soms ook onthutsende, leven van internationale fotomodellen.

Het modellenleven van Tanja is een jarenlange ontdekkingsreis geweest. Die reis was ze graag begonnen mét de kennis van de tips en trucs die zij nu in Help! Ik ben model geeft. Met dit boek in de hand wordt duidelijk wat het werkelijke le­ven van een fotomodel inhoudt, inclusief alle ups en downs. Want in een tijd van fotoshoppen, opgepoetste selfies en filters is niets wat het lijkt.

Tanja Kok (1985) studeerde communicatie en werkte vijf jaar als redacteur bij Jeugdjournaal toen haar internationale modellencarrière begon. Ze woonde in wereldsteden, schreef columns en maakte in New York een serie voor Styletoday. Tanja presenteert, geeft trainingen en wordt regelmatig gevraagd te komen spreken als ‘rolmodel’ waarbij ze jonge vrouwen wil inspireren voor hun eigen dromen te gaan. Ze komt vertellen over haar ervaringen, over wie en wat haar leven in de loop van de jaren heeft beïnvloed.

Datum dinsdag 11 februari 2020
Tijd 19.30 – 21.30 uur