Kerkcafé met Jurjen Zeilstra, historicus en theoloog, predikant van de Dorpskerk: Fjodor Dostojevski en de Russische ziel. Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum. Donderdag 23 november 2023, 20.00 uur

Fjodor Dostojevski en de Russische ziel.

Tegen de achtergrond van tsaristisch Rusland, een samenleving van bittere armoede voor velen, macht en willekeur voor weinigen, werd Fjodor Dostojevski (1821-1881) levenslang heen en weer geslingerd.

Maar hij vond zijn vorm als auteur en schreef werken die nog altijd door miljoenen gelezen worden. Hij laat ons Rusland in de ziel kijken op een wijze die vandaag nog steeds uniek kan worden genoemd.

Jurjen Zeilstra, historicus en theoloog, predikant van de Dorpskerk, werd reeds als student door Dostojevski gegrepen en zal ons meenemen in zijn enthousiasme.

Donderdag 23 november 2023, 20 uur
Dorpskerk in Blaricum

Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.

U bent van harte welkom.