Leo Samama over de functies van muziek in de maatschappij. Dorpskerk, Torenlaan 16, Blaricum donderdag 17 januari 2019 20.00 uur

Leo Samama

De functies van muziek in de maatschappij

Op donderdag 17 januari a.s. verwelkomen wij de Nederlandse componist en musicoloog Leo Guillaume Samama (1951) op de eerste avond van weer een nieuwe cyclus ‘bijeenkomsten op het raakvlak van geloof en samenleving’ in de Dorpskerk te Blaricum.

Samama was docent aan diverse conservatoria en aan de Universiteit van Utrecht en vervolgens als artistiek coördinator verbonden aan het Residentie Orkest. Ook was hij algemeen directeur van het Nederlands Kamerkoor. Hij is medeoprichter van de Nederlands Strijkkwartet Academie en publiceerde over diverse onderwerpen. Eén daarvan is “De zin van muziek”, waarin de vele functies van de muziek in de maatschappij worden belicht: liturgisch wereldlijk, politiek, collectief, ontspannend. Dit onderwerp zal hij op 17 januari in het Kerkcafé nader toelichten, o.a. met muziekvoorbeelden.

De avond begint om 20.00 uur in de Dorpskerk in Blaricum.
Koffie en thee is beschikbaar vanaf 19.45 uur.
Na afloop (rond 22.00 uur) kan een glas worden gedronken.