Mijn leven en werken in het klooster: Thomas Quartier, Theoloog des Vaderlands. Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren. Woensdag 28 september 2022, 19.30 – 21.00 uur

Thomas Quartier

Mijn leven en werken in het klooster
Thomas Quartier, Theoloog des Vaderlands.

Thomas Quartier is de allereerste monnik die zich Theoloog des Vaderlands mag noemen.
Hij is in Duitsland geboren, studeerde theologie en filosofie in Nijmegen en hij woont sinds anderhalf jaar in een klooster in het Belgische Leuven.

Naast theoloog is hij ook schrijver, muzikant en hoogleraar, maar bovenal ambassadeur van het kloosterleven.
Eind vorig jaar werd hij verkozen tot Theoloog des Vaderlands. Hij werpt in die hoedanigheid gevraagd en ongevraagd een blik op de actualiteiten.

Welke rol ziet hij voor zich als Theoloog des Vaderlands? Is dat te realiseren naast zijn vele werkzaamheden en zijn kloosterleven?
Prof. dr. Thomas Quartier osb (1972) is monnik van de Abdij Keizersberg in Leuven. Hij doceert aan de Radboud Universiteit Nijmegen, de KU Leuven en Sant’ Anselmo in Rome en is medewerker van het Titus Brandsma Instituut. Hij publiceerde veel over liturgische spiritualiteit en kloosterleven, onder andere bij Berne Media: Anders leven (2015), Liturgische spiritualiteit (2016), Kiemcellen – Van klooster naar wereld (2016) en Zinzoekers – Dialogen over religie tussen oost en west (2018), met Paul van der Velde.

Datum: woensdag 28 september 2022
Tijd: 19.30 – 21.00 uur