Zomerconcert door het Carminis Consort op dinsdag 23 augustus 2022 om 20.00 uur in de Johanneskerk aan de Naarderstraat in Laren

ZOMERCONCERT JOHANNESKERK

Vorig jaar december kon vanwege de covid-lockdown het optreden van het Carminis Consort in de Johanneskerk helaas niet doorgaan.
Op dinsdag 23 augustus zal zoals het er nu uitziet, dit interessante concert met muziek uit de vroegbarok en de barok, zeker doorgaan.

Het Carminis Consort legt zich met name toe op vocale soli en duetten met een repertoire dat naar haar mening te weinig op concerten te beluisteren valt en meer aandacht verdient. Kenmerkend voor dit ensemble is niet alleen het feit dat in de kernbezetting gewerkt kan worden met een hoge sopraan en een mezzosopraan maar ook dat er een gevarieerde continuo-bezetting is.
Deze avond zijn vier werken te beluisteren van Claudio Monteverdi waaronder het prachtige Cantate Domino. Maar ook werken van Lucrezia Orsini Vizana, Pietro Lappi, Alessandro Grandi, Lodovico Roncalli, de Aria detto balletto van Girolamo Frescobaldi, Paolo Lorenzani en Maria Xaveria Peruchona.

Datum, tijd en plaats: dinsdag 23 augustus om 20.00 uur in de Johanneskerk aan de Naarderstraat in Laren. Bij binnenkomst koffie of thee. De toegang is gratis. Na afloop een glas en een collecte bij de uitgang. Aanmelden is niet nodig maar wees op tijd want vol=vol.

Dit concert is georganiseerd door de Protestantse Gemeente Laren-Eemnes (PGLE), de stichting Vrienden van de Larense Beiaard en de Vriendenstichting Johanneskerk500.