Opening tentoonstelling ‘Barmhartigheid 2016’. Dinsdag 15 november 2016 20.00 uur in het Brinkhuis, Laren

barmhartigheid

Het jaar 2016 is door paus Franciscus uitgeroepen tot ‘het jaar van de Barmhartigheid’. Graag geven wij lokaal hier aandacht aan. We zochten naar een brug tussen het Bijbelse begrip ‘barmhartigheid’, kunst en mensen. We wilden het begrip ‘barmhartigheid’ brengen van het bijbelboek, naar het hart, naar de gemeenschap. En dat langs de weg van de kunsten: muziek, verhaal, beeldende kunst en schilderij. We hebben contact gezocht met kunstenaars, de kerkelijke, burgerlijke en de lokale gemeenschap. Ruim 50 kunstenaars uit Blaricum, Eemnes en Laren waren enthousiast en doen mee. De Rooms Katholieke kerk St. Jan doet mee, evenals de Preek van de Week. Er is, zo hopen wij, een boeiend programma gemaakt van lezingen, muziek, rondleidingen en een grote kunsttentoonstelling op twee locaties: de Sint Jansbasiliek en het Brinkhuis.

Ruim 50 kunstenaars uit Laren, Blaricum en Eemnes hebben zich laten inspireren op dit onderwerp. De tentoonstelling van 50 kunstenaars is op twee locaties: het Brinkhuis en de Sint jansbasiliek. De tentoonstelling wordt omgeven door rondleidingen en ontmoeting.

Opening tentoonstelling ‘Barmhartigheid’
Dinsdag 15 november 20 uur
Locatie: het Brinkhuis
Sprekers: burgemeester Elbert Roest, pastoor Jan Vriend en ds. Jan Rinzema

Opening met receptie en muziek van Eemjazz.
Na de officiële opening kunnen de kunstwerken in de St. Jan en in het Brinkhuis worden bezichtigd. Iedereen is welkom.

Informatie over de tentoonstellingen op de twee locaties:
Het Brinkhuis is open van maandag t/m vrijdag: 09.00 uur – 22.00 uur. Zaterdag: 11.00 uur – 17.00 uur.

In de Sint Jansbasiliek bent u welkom van woensdag 16 t/m vrijdag 18 november en dinsdag 22 t/m zaterdag 26 november tussen 14.00 – 17.00 uur. De kerk is dan open voor tentoonstelling.

Rondleidingen op beide locaties:
Zaterdag 19 november vanaf 13.00 uur, ieder half uur rondleiding langs de kunstwerken.
Een rondleiding door de kunstenaars, pastoor Vriend en ds. Rinzema.

Zie voor meer informatie http://www.belbarmhartigheid.nl/tentoonstelling-barmhartigheid.html