Uitvoering musical Esther op zaterdag 25 maart om 19.30 uur en zondag 26 maart om 11.00 uur in de Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren

Musical Esther

Het Bijbelboek Esther blijft actueel. Het vertelt van discriminatie, van haat tegen mensen die anders zijn. Maar het vertelt ook van een vrouw, Esther, die een ontwikkeling meemaakt. Ze wordt van iemand die de andere kant opkijkt tot een vrouw die het verschil maakt, haar nek uitsteekt en zich verzet tegen wrede plannen van de overheid en van de koning.

De musical Esther vertelt van moed en verzet; ook is het een liefdesverhaal. De Joodse Esther trouwt niet voor niets met de koning van het vreemde land.
Jacques Westerveen (tekst) en Job de Bruijn (muziek) schreven een musical over dit verhaal. De musical Esther is speels en ernstig en, zoals gezegd van alle tijden.

De cast bestaat uit een aantal toneelspelers / zangers: Esther, koning Ahasveros, de jaloerse koningin Wasti, de wrede Haman en anderen. Een klein koor van vrouwenstemmen vormt de schaduw van Esther. Een groot koor zingt teksten van het volk. De musical wordt geregisseerd door Annemarie Blink.

De musical Esther wordt tweemaal uitgevoerd.
De eerste uitvoering is op zaterdag 25 maart, 19.30 uur in de Ontmoetingskerk.

Op zondagmorgen 26 maart, 11.00 uur houden we een zogenaamde musicaldienst. In het hart van de dienst staat de musical. Aan het begin en het eind van de dienst klinken korte gebeden en de zegen.
De musical duurt ongeveer 50 minuten en is geschikt voor jong en oud.